表紙:衛星通信容量の需要と供給:動向と予測 (2023~2033年)
市場調査レポート
商品コード
1549551

衛星通信容量の需要と供給:動向と予測 (2023~2033年)

Satellite Capacity Supply and Demand: Trends and Forecasts 2023-2033


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英文 18 Slides
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衛星通信容量の需要と供給:動向と予測 (2023~2033年)
出版日: 2024年08月28日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 18 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

"非GEO通信容量は、ブロードバンドアクセスや商用モビリティなどの用途でますます人気が高まっています。"

当レポートは、衛星容量の包括的な分析資料です。様々な用途・周波数帯・地域ごとに、衛星通信容量に関連する重要な洞察を提供し、衛星容量の価格設定に関連する情報を提供しています。

また、衛星オペレータやサービスインテグレータへの提言も行っています。主要な業界動向を分析し、業界の利害関係者にどのような影響を与えるかを予測しています。

調査範囲

  • 市場成長の可能性:用途別・地域別
  • 市場成長を促す動向の評価:用途別・地域別
  • 静止衛星 (GEO)・非GEO衛星通信 (satcom) の通信容量の需要・供給動向への影響
  • 通信容量の需要・供給・価格動向:10年間の予測
  • 固定衛星サービス (FSS) と高スループット衛星 (HTS) サービスの市場シェア評価

調査区分

変数

  • 容量供給
  • 容量需要
  • 容量価格

活用領域

  • 動画
    • 配信
    • DTH (direct-to-home)
    • OUTV (常時・臨時契約型テレビ)
  • バックホールとトランキング
  • 企業データ
  • ブロードバンドアクセス
  • 商用モビリティ
  • 政府および軍事

周波数帯

  • FSS:C/Ku/Kaバンド
  • GEO HTSC/Ku/Kaバンド
  • 非GEO HTS

地域

  • 中米・カリブ海 (CAMCB)
  • 中東欧 (CEEU)
  • 東アジア (EA)
  • インド洋地域 (IOR)
  • 中東・北アフリカ (MENA)
  • 北米 (NAM)
  • 太平洋地域 (POR)
  • 南米 (SAM)
  • 南アジア (SA)
  • 東南アジア (SEA)
  • サブサハラアフリカ (SSA)
  • 西欧 (WEU)

回答された質問

  • 非GEOコンステレーションは、衛星通信市場にどのような影響を与えているか?
  • 衛星容量の供給・需要・収益は、用途・地域・アーキテクチャ (GEOと非GEO) ごとにどのように変化するか?
  • 衛星通信事業者は、この競争の激しい市場でどのように差別化を図り、成長を獲得できるのか?
  • 事業者が戦略計画で優先すべき地域・活用領域・ビジネスモデルはどれか?

言及された企業

Amazon、APT Sat、ArabSat、China Satcom、Echostar、Eutelsat、Hispasat、Huawei、Hughes、Intelsat、ISRO、Kacific、KDDI、MEASAT、OneWeb、SES、SKY Perfect JSAT、Spacecom、Starlink、Star One、Speedcast、Telebras、Telesat、Thaicom、ViaSat、YahSat

目次

"Non-GEO capacity is becoming increasingly popular for applications such as broadband access and commercial mobility."

This report is a comprehensive source of satellite capacity analysis. It offers essential capacity-related insights for a range of applications, frequency bands and regions and provides information related to satellite capacity pricing.

This report also provides recommendations for satellite operators and service integrators. It analyses the key industry trends and predicts what impact they will have on industry stakeholders.

Report coverage:

  • Market growth potential by application and region
  • Assessment of the trends that drive growth for each application and region
  • Impacts of the evolving dynamics between geostationary (GEO) and non-GEO satellite communications (satcom) capacity supply and demand
  • 10-year forecast of capacity supply, demand and pricing for each application
  • Assessment of the market share for fixed satellite services (FSS) and high-throughput satellite (HTS) services

Report segmentation:

Variables

  • Capacity supply
  • Capacity demand
  • Capacity pricing

Applications

  • Video
    • distribution
    • direct-to-home (DTH)
    • contribution and occasional use television (OUTV)
  • Backhaul and trunking
  • Enterprise data
  • Broadband access
  • Commercial mobility
  • Government and military

Frequency bands

  • FSS: C/Ku/Ka band
  • GEO HTS: C/Ku/Ka band
  • Non-GEO HTS

Geographical regions

  • Central America and the Caribbean (CAMCB)
  • Central and Eastern Europe (CEEU)
  • East Asia (EA)
  • Indian Ocean region (IOR)
  • Middle East and North Africa (MENA)
  • North America (NAM)
  • Pacific Ocean region (POR)
  • South America (SAM)
  • South Asia (SA)
  • South East Asia (SEA)
  • Sub-Saharan Africa (SSA)
  • Western Europe (WEU)

Questions answered:

  • How are non-GEO constellations affecting the satellite communications market?
  • How will satellite capacity supply, demand and revenue change for each application, region and architecture (GEO and non-GEO)?
  • How can satellite operators differentiate and capture growth in this highly contested market?
  • Which regions, applications and business models should operators prioritise in their strategic plans?

Who should read this report:

  • Satellite operators and service integrators that want to understand the market opportunities and competitive landscape.
  • Satellite manufacturers and launch providers that want to develop their strategies based on evolving demand in the satcom market.
  • Ground equipment manufacturers and integrators that want to develop and position their products based on future supply and demand.
  • Telecoms operators and end users that want to understand the value of satcom and the associated pricing.

Companies mentioned:

Amazon, APT Sat, ArabSat, China Satcom, Echostar, Eutelsat, Hispasat, Huawei, Hughes, Intelsat, ISRO, Kacific, KDDI, MEASAT, OneWeb, SES, SKY Perfect JSAT, Spacecom, Starlink, Star One, Speedcast, Telebras, Telesat, Thaicom, ViaSat and YahSat.